Mats lindström FB 6/11 2022
“Jag tänker på Gustav Hammarström som hade sin födelsedag i dag han var född 1900 i Gerum så det är ju hans 121 födelsedag han blev gift med min faster Gerda. Han byggde sitt hus på Hasselgatan 3 . Han var byggnadsarbetare och jobbade vid firma i Visby och gick i pension 1967 . Han var i Gerum och renoverade ett rum i huset. Och sen byggde han vårt mjölkrum och svinhuset . Det är ju byggt av Havdhem tegel med puts invändigt som har hållit alla år mot alla grisar. Sen höll han på med finsnickeri det här nyckelskåpet har han gjort helt av ene det luktar ännu så gott det står G H 1979 i det”